FC Bayern forlængede i 2011 frem til 2020 for 180-200 mio Euros. Altså 20-22 mio Euros pr. sæson.
FC Bayern tjente for sæsonen 2013/14 – 105 mio Euros på merchandising så udover trøjerne må der ryge en del huer og krus over disken. Man får så nok også procenter af salg der kan øge det samlede beløb fra Adidas.
Det siges at FC Bayern’s online shop omsætter for 2 mio Euros om måneden og at klubben selv står for halvdelen af omsætningen på merchandise / license produkter.
Chelsea forlængede i sommeren 2014 for 10 år til en samlet sum af 354 mio Euros altså 35 mio Euros pr. sæson.
Real Madrid får efter forlydender 38 mio Euros pr. sæson.
Juventus der er ny hos Adidas fra sæsonen 2015/16 får som minimum 140 mio Euros over 6 år hvilket svarer til 23 mio pr. sæson. Mere end Bayern men muligvis bliver kontrakten med Bayern også revideret eller de ekstra bonusser der betales får det samlede beløb til at stige markant.
Mens at Manchester United for minimum 750 mio. Pund over 10 år hvilket svarer til mindst 98 mio Euros pr. sæson.
Nike havde hidtil betalt Man Utd 31 mio Euros pr. sæson. Altså en tre-dobling. under den nye aftale med Adidas.
FC Barcelona får 33 mio. hos Nike og dermed den bedst tjenende Nike klub. Efter sigende har Barca sågar en klausul der siger at de skal være den bedst tjenende klub hos Nike så hvis Nike siden hen tegner kontrakt med et andet hold til en højere sum skal Barca’s deal automatisk forhøjes.
Puma’s deal med Arsenal hedder 200 mio Euros over 5 år. Altså 40 mio Euros om året. Måske lidt mindre. Men stadigvæk den største i England indtil den store Blockbuster deal mellem Man Utd og Adidas.
Under Armour betaler cirka 16 mio Euros om året til Tottenham.
Læs mere om Juve dealen her!
Læs mere om Man Utd dealen her!
Læs mere om FC Bayern m.fl. her!
Læs mere om Puma’s deal med Arsenal her!
Læs mere om UAs deal med Spurs her!