Anmeldelse: Chelsea hjemme trøje 12/13
Skrevet af: Kristoffer K. Kaae.
Læs samtale med Kristoffer ved at klikke dette link!
Selvom det bliver svært for Chelsea at overgå sidste sæsons triumfer i FA Cuppen og ikke mindst Champions League, så er der alle muligheder for at gøre det med den nye hjemmetrøje for sæsonen 2012/13, som i sandhed er et mesterhold værdig. Endnu en gang er det tyske Adidas som har designet trøjen, som de har gjort det siden 2006, og denne trøje skiller sig markant ud fra klubbens tidligere trøjer. I stedet for Chelseas klassiske blå og hvide farvekombination, har man denne gang valgt at bruge guld sammen med den klassiske ’Royal Blue’, hvilket er et modigt og spændende valg.
Normalt vil man nok forbinde farven guld med mestrene i en liga, og nogle vil nok mene at det er forkert af Chelsea at bruge denne farve, når det nu var Manchester City der løb med mesterskabet i sidste sæson. Helt officielt siges det at valget af guldfarven skyldes at man vil være med til at markere det store sportsår som 2012 har været for London, med afholdelsen af de Olympiske Lege. At Chelsea, med Champions League-triumfen i maj, blev det første hold fra den engelske hovedstad til at løfte pokalen med de store ører, har nok ikke gjort ønsket om at bruge guldfarven på denne sæsons hjemmetrøje mindre.
Trøjen har naturligvis de tre klassiske Adidas-striber i guld på hvert ærme, som er designet så der er plads til at få ærmemærker fra fx Champions League eller Premier League på trøjen. Ærmemærkerne er med til at fuldende trøjen, og få den til at virke så tæt på spillernes trøjer som muligt, så det kan klart anbefales at tilføje den detalje til trøjen, naturligvis sammen med navn og nummer bagpå. Her er der mulighed for at få tryk fra sin favoritspiller fra årets hold, og naturligvis kan det leveres med helt ægte Premier League tryk, som vil klæde trøjen i høj grad. Om det så skal være Hazard, Oscar, Torres, Lampard eller en helt anden du vil have bagpå trøjen er op til dig at beslutte.
På ærmerne ses desuden en lille fin guldkant forneden, som er med til at give trøjen et super fedt look. På fronten af trøjen er der et Adidas logo, og over hjertet sidder naturligvis Chelseas logo, som også er trykt i guld. Man skal lige vænne sig til at logoet ser lidt anderledes ud i denne farve, men det er med til at fuldende trøjens design, og er en fed detalje. Desuden ses på brystet trøjesponsoren, som stadig er den sydkoreanske elektronikgigant Samsung. På bagsiden af trøjen er der i nakken en tynd guldkant, hvorover der i guld står skrevet ’CFC’, og halsen er rund og uden en krave.
Men vigtigst af alt, så ser trøjen ikke bare rigtig fed ud, den er også lækker at have på. Den er lavet i 100 % polyester, så den er meget komfortabel at bære. Den vejer ikke meget, og føles utrolig let at have på, og pasformen i trøjen er også rigtig god, så man kan sagtens bestille trøjen i den str. man normalt bruger i tøj. Desuden har Adidas forsynet trøjen med deres berømte ClimaCool teknologi, som er med til at holde kroppen kølig og får transporteret sveden væk fra kroppen.
Dette kunne meget vel være en af de bedste Chelsea-trøjer fremstillet til dato. Ikke nok med at den er komfortabel at have på, den ser altså også bare rigtig lækker ud, og jeg tror at denne trøje er en af de trøjer man vil huske i mange år fremover. Forhåbentligt kan alle Chelsea fans igen i denne sæson få lov til at fejre nogle store triumfer, og skal det gøres rigtigt, så skal det helt sikkert fejres i den nye hjemme trøje, som kan anbefales på det varmeste herfra.