Nike + Fuelband

 

Nike har nu introduceret et system til at måle og registrering bevægelse bredt forstået.

Hvad det helt præcist skal munde ud i som strategi må fremtiden vise . . .

Men Nike bruger nu stort set kun videoer til at markedsføre deres nye produkter og ikke TV reklamer.

Nike Fuel er en måleenhed som man kan bruge til at se hvor meget aktivitet man har haft i et givet tidsrum. Nike siger at enheden er baseret på en algoritme men det fremstår ikke helt klart hvordan udregningen bliver lavet helt præcist.

 

 

 

 

Der er ihvertfald mindst 3 videoer ude der promoverer det nye koncept. Konceptet kom ud i USA i februar.

Systemer kommer nok i til Danmark før i slutningen af 2012.

 

 

 

 

Film manden Casey Neistat skulle lave en reklame for Nike for Nike+ Fuelband og tog på en 10 dages tur rundt om verden med et kamera.

 Her er resultatet af de 28 timers optagelser han og hans makker nåede at tage i løbet af de 10 dage.

   

 

 

 

 

 

Leave a Reply