Real Madrids hjemmetrøje 15/16 er muligvis den mest flotteste hjemmebanetrøje i adskillige år. Adidas og Real Madrid stræber altid efter at lave de mest stilrene hjemmetrøjer – og det er lige netop dér, hvor trøjen lykkes.
I modsætning til tidligere sæsoner, hvor både lilla, blå og senest lyserød har prydet hjemmebanetrøjen, så er det den hvide ikoniske hvide farve, der er i centrum i år. Den hvide farve er stort set altid blevet suppleret af med sort for at give kontrast, men i er har man valgt en mere afdæmpet sølvgrå. Det samme gør sig gældende for både Adidas logoet og sponsorskriften på fronten, hvilket er et super match. Det fremhæver i højere grad den hvide farve som gør denne trøje en perfekt Real Madrid trøje.
Som man kan se på billederne, så har Adidas investeret en masse kræfter i at lave flotte detaljer i selve trøjedesignet og på den anden side holdt lidt igen på farverne. Dette gør, at trøjen fremstår mere klassisk end tidligere sæsoner.
På indersiden af kraven er der trykt et sølvfarvet Real Madrid-logo med teksten: “Hala Madrid y nada más”. Et slogan, som klubben lancerede efter Champions League-triumfen i Lissabon 2014, hvor spillerne lavede en sejrssang sammen med den verdenskendte producer Red One.
En af de helt store nyskabelser ved hjemmetrøjen – samt de øvrige trøjer i sæsonens kollektion – er dobbeltlaget af stoffet ved både ærmekanter samt i bunden af trøjen. Det giver trøjen et helt unik udtryk. Sammen med det dobbeltvævede stof, gør de to detaljer denne trøje helt unik. Den hvide farve bliver ikke bare hvid på grund af det smukke mønster.
I modsætning til stort set alle andre klubber, har Adidas introduceret siliconelogoer istedet for broderede logoer. Det ser smukt ud og føles lækkert når hånden rører ved materialet. Siliconelogoet fjerner samtidig risikoen for irritation af huden, da der ikke er syning på indersiden af trøjen.
Hvis man ser på de tre trøjer i denne sæsons kollektion, så er de meget forskellige fra sidste sæson. Der var både drager og rosa-farven med til at gøre det til en meget opsigtsvækkende kollektion. I år har Real Madrid og Adidas satset på det stilrene, elegante og klassiske design. Sjovt nok er det stort set en komplet gentagelse af 2005-kollektionen. For ti år siden var trøjerne også hvide, blå og grå dog med Siemens som sponsor.
Siden da er der sket uendelig meget med både design og kvalitet af trøjerne. Dengang var trøjerne ikke på nær samme måde facon-syet. De hang løst som en basketballtrøje og selv den mest trænede spiller så tynd ud i de trøjer. Uden at være slim fit, så sidder nutidens trøjer bare langt bedre end tidligere. Stoffet føles markant bedre og er mere holdbart. Selvom grundfarverne er de samme, så står kontrasterne langt skarperne nu. Efter et par år meget meget kontroversielle designs, så er de tilbage med tre fantastisk flotte trøjer, der kombinerer det klassiske og moderne.
Husk, at du kan købe trøjen både med og uden World Champion Badge.