Tottenham i Under Armour fra sæsonen 2012-13
Sevilla skifter fra Joma til Li Ning før sæsonen 2011-12. Villarreal skifter fra Puma i optakten til sæsonen 2011-12 og går over til Xtep. Liverpool skriver kontrakt med Warrior for 5 år fra sæsonen 2012-13. Og Under Armour er ligeledes gået ind på den europæiske scene først med Hannover 96 i Bundesligaen og senest med Tottenham Hotspur fra den engelske Premier League for sæsonen 2012-13.
Fælles for de nye brands er at de ikke er traditionelle fodbold brands og at de alle kommer fra oversøiske destinationer. Xtep og Li Ning fra Kina. Warrior og Under Armour fra USA.
Den engelske Premier League er den mest profilerede fodbold liga i verden og den liga følgest tættest fra USA. Den spanske liga er den næstmest fulgte mens at Tyskland er det største marked for sportsudstyr i Europa. Så de klubber der bliver udvalgt er ikke tilfældige. Det handler om eksponering og om markedsstørrelse.
Under Armour betaler efter forlydender 3 gange så meget som Puma hidtil har betalt. Et beløb Puma ikke har syntes at det var værd at investere for holde på Spurs.
Til gengæld har Puma skrevet kontrakt med Tyskland’s næststørste klub nemlig Borrusia Dortmund eller BVB som den også kaldes. Med Champions League deltagelse for Dortmund vil Puma derfor stadigvæk kunne få international dækning men man mangler så den ugentlige eksponering via Premier League.
For at kompensere for dette tab har man investeret i individuelle aktører. Kun Aguero og Yaya Toure i Manchester City. Cesc Fabregas i FC Barcelona og Falcao i Atletico Madrid.
Hvordan Under Armour vil bruge deres sponsoraftale med Tottenham skal være usagt. Om det primært er i forhold til at vokse på det amerikanske hjemmemarked eller der er tale om en del af en global strategi.