Anmeldelse af: Valencia 3. Trøje 2010/2011 

Kappa’s klassiker

 Af MM Sport’s Valencia ambassadør D. Hansen

 

I sommerpausen skiftede Valencia trøjesponsor, gik fra Kappa til Joma. Dermed skiftede man fra det store italienske brand, til det mere lokale. Men hvad har det så gjort ved trøjen?

Valencia er rangeret som den tredje mest succesfulde klub i La Liga’s historie.

Valencia tredje trøje har et elegant design. Den er blå med en klar rød og gul stribe på tværs foran og en V-formet halsudskæring. Trøjen er lavet af 100% polyester og har trykt Kappa logoer på armene, og et broderet Kappa logo på brystet. Derudover er der syet Valencias klublogo på brystet, og trykt Unibet henover brystet. Desuden er der det klassiske LFP-logo påsyet ærmet. 

Valencia CF tredje trøje 2010-11

 

Trøjen er uden tryk, dette efterlader en stor blå bagside uden nogle særlige detaljer, dog har trøjen den karakteristiske flagermus trykt på kraven bagtil. 

 

 Valencia CF trøje med flagermus badge

 

Derudover har trøjen ikke nogen særlige detaljer, den har alle de klassiske Kappa træk. Men det betyder også, at den er stilfuld, og det er jo også en af de ting Kappa ligger meget vægt på. Man skal kunne have trøjen på til hverdag, og mens man dyrker sport. Men jeg ville nu foretrække trøjen med tryk, det ville give bagsiden af trøjen lidt liv.

 

Jeg vil dog nøjes med at fremhæve det nyligste trøjesponsor skift, som har medført nogle ændringer i designet.

For det første har Unibet fjernet deres brystsponsortryk fra Joma-trøjen. På Kappa trøjen er Unibet-trykket meget markant, og ikke til at overse. Men det har Unibet valgt at fjerne fra den nye trøje.

En meget vigtig ting at nævne er pasformen. Kappa trøjen sidder kropsnært, mens Joma trøjen sidder løsere på kroppen. Joma trøjen virker også bredere, og lidt mere løs. Mens Kappa trøjen sidder tæt over brystet og følger kroppens øvrige former. Dog har Joma prøvet at gøre noget ved pasformen, så den nye Valencia trøje sidder ikke helt så løst, som man kunne frygte, men det står alt sammen beskrevet i min forrige anmeldelse.  Ærmerne er lidt længere på Kappa trøjen, end på den nye Joma trøje.  Trøjen er i størrelsen medium, og den passer perfekt, hvis du er en typisk medium størrelse, men husk på at det er en kropsnær trøje. Så hvis du ikke er til det stramme, så bestil trøjen i en størrelse større end normalt.

 

Afslutningsvis kan man konkludere, at Kappa trøjen passer bedre til den mere stilbevidste, men den nye Joma trøje har helt sikker t også sine fordele. Kappa trøjen, især denne tredje trøje, har et flot farvespil, og det giver lidt ekstra points i den samlede bedømmelse. Overgangen fra Kappa til Joma som sponsor, har givet en anderledes pasform, og et anderledes design. Men det er jo en smagssag. Joma har kælet lidt mere for de små detaljer i designet, i forhold til Kappa. Dog har Kappa holdt sig indenfor deres helt klassiske design, som er kendt og elsket af mange.

 

 

Skrevet af:

 

Daniel røde Hansen

 

 

 

Appendix:

Som sagt er denne trøje fra forrige sæson, og nedenfor kan man se Valencias sponsorer igennem tiden.

Tabellen er taget fra wikipedia og den engelske version.

Tøjsponsor står i kolonnen “Manufacturer” – trøje sponsor står i kolonnen “Sponsor”.

 

Sponsorship

Season

Manufacturer

Sponsor

1980–1982

Adidas

None

1982–1984

Ressy

1984–1989

Edesa

1989–1993

Puma

Mediterrania Comunitat Valenciana

1993–1994

Luanvi

1994–1995

Cip

1995–1998

Ford

1998–2000

Terra Mítica

2000–2001

Nike

2001–2002

Metrored

2002–2003

Terra Mítica

2003–2008

Toyota

2008–2009

Valencia Experience

2009–2011

Kappa

Unibet

2011–2012

Joma

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply